Αναγνώστες

Τετάρτη, 7 Σεπτεμβρίου 2016

3 χρυσές συμβουλές που θα κρατήσουν υγιείς τις φλέβες σας




Η κληρονομική προδιάθεση είναι ο βασικός ένοχος για τις φλεβικές παθήσεις όταν αυτές εμφανίζονται στα πόδια σας. Παρόλα αυτά, υπάρχουν τρεις βασικές καθημερινές συνήθειες ...

ΕΘΝΟΣ On Line
16:24, 29/2








3 χρυσές συμβουλές που θα κρατήσουν υγιείς τις φλέβες σας

Η κληρονομική προδιάθεση είναι ο βασικός ένοχος για τις φλεβικές παθήσεις όταν αυτές εμφανίζονται στα πόδια σας. Παρόλα αυτά, υπάρχουν τρεις βασικές καθημερινές συνήθειες που μπορούν να αποτρέψουν για μεγάλο χρονικό διάστημα την εμφάνισή τους και να επιβραδυνθεί η εξέλιξη των κιρσών και των ευρυαγγειών αλλά και να βελτιωθεί ότι έχει ήδη εμφανιστεί.

Τα μέτρα αυτά συνοψίζονται σε τρεις κατηγορίες:

Βάλτε τα πόδια σας ψηλά


Η τοποθέτηση των ποδιών σε ανάρροπη θέση είναι ότι καλύτερο μπορεί να κάνει κάποιος για να βοηθήσει στην φυσιολογική κυκλοφορία του αίματος στα πόδια. Αυτό θα οδηγήσει σε σημαντική βελτίωση των συμπτωμάτων και του οιδήματος τα οποία συνδέονται με την φλεβική ανεπάρκεια. Όμως, εύκολο είναι να το λέει κανείς και πιο δύσκολο να το κάνει.

Τα περισσότερα καθίσματα - καρέκλες, πολυθρόνες, ανακλινόμενα καθίσματα κλπ- δεν επιτρέπουν στα πόδια να λάβουν την απαραίτητη ανάρροπη θέση. Και σίγουρα, το να βάζει κανείς τα πόδια πάνω στο γραφείο σε ώρα εργασίας βοηθάει πολύ την φλεβική ανεπάρκεια αλλά δεν είναι καθόλου καλό για την καριέρα του.

Αυτό που θα πρέπει να επιδιώκει όποιος πάσχει από φλεβική ανεπάρκεια είναι να σηκώνει τα πόδια του σε υψηλότερο σημείο από το επίπεδο των γοφών όσο πιο συχνά γίνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας.
όταν κάθεστε σε καρέκλα ή στον καναπέ μπορείτε να τοποθετείτε τα πόδια σας σε σκαμπό απέναντί σας.
στο γραφείο να χρησιμοποιείτε πάντα υποπόδιο.
όταν είναι απαραίτητο να κάνετε πολύωρη εργασία στο γραφείο να φροντίζετε να κάνετε διάλειμμα κάθε 30-40 λεπτά. Το να περπατήσετε για 5 λεπτά στο γραφείο έχει σαν αποτέλεσμα την σύσπαση των μυών της γαστροκνημίας και την λειτουργία της "δεύτερης καρδιάς", η οποία αδειάζει από αίμα τις φλεβικές δεξαμενές και το προωθεί προς την καρδιά, μειώνοντας την πίεση στις φλέβες των ποδιών.
το ίδιο ισχύει όταν είμαστε αναγκασμένοι σε πολύωρη ορθοστασία. Ένα 5λεπτο περπάτημα κάθε 30-40 λεπτά ορθοστασίας διατηρεί την πίεση στις φλέβες χαμηλή με τον ίδιο μηχανισμό.
το βράδυ κατά τη διάρκεια του ύπνου συνιστάται η τοποθέτηση μαξιλαριών στα πόδια, έτσι ώστε να είναι σε υψηλότερο επίπεδο από τους γοφούς. Επειδή τα μαξιλάρια έχουν την τάση να φεύγουν από τη θέση τους, εναλλακτική λύση είναι η τοποθέτηση διπλωμένης κουβέρτας κάτω από το στρώμα στην πλευρά που βρίσκονται τα πόδια.

Ασκηθείτε

Τα φλεβικά προβλήματα έχουν λάβει επιδημικές διαστάσεις τις τελευταίες δεκαετίες κυρίως εξαιτίας της καθιστικής ζωής και της ακινησίας που επιβάλλει το life style.

Η συχνή άσκηση βοηθάει στην βελτίωση του μυϊκού τόνου στους μύες της κνήμης βοηθώντας την πιο αποτελεσματική λειτουργία της μυϊκής αντλίας της κνήμης. Με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται η προώθηση του αίματος προς την καρδιά. Σε αντίθετη περίπτωση, όταν δηλαδή ο μυϊκός τόνος δεν είναι καλός όπως όταν κάποιος κάνει καθιστική ζωή, το αίμα συσσωρεύεται στις φλεβικές δεξαμενές της κνήμης αυξάνοντας την φλεβική πίεση, γεγονός το οποίο αυξάνει δραματικά την συχνότητα των κιρσών και των ευρυαγγειών.

Όλες οι ασκήσεις είναι καλές και ειδικότερα εκείνες που γυμνάζουν τους μύες της κνήμης. Το περπάτημα είναι ότι καλύτερο μπορεί να κάνει κάποιος σαν άσκηση για την φλεβική ανεπάρκεια. Το ποδήλατο και η κολύμβηση είναι άλλα έξοχα παραδείγματα.

Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι ασκήσεις οι οποίες αυξάνουν υπέρμετρα την πίεση στην κοιλιά είναι καλύτερο να αποφεύγονται επειδή η αύξηση της πίεσης επιδεινώνει την φλεβική ανεπάρκεια. Αυτό συμβαίνει διότι η αύξηση της πίεσης στις μεγάλες φλέβες που βρίσκονται στην κοιλιά οδηγεί σε αύξηση της πίεσης στις φλέβες των κάτω άκρων και επιβαρύνει το έργο των φλεβικών βαλβίδων. Τέτοιες ασκήσεις είναι η άρση βαρών, οι κοιλιακοί και το τρέξιμο.

Η πιο απλή άσκηση που μπορεί να κάνει κανείς είναι να σηκώνεται στις μύτες των δακτύλων των ποδιών του αρκετές φορές την ημέρα. Είναι άσκηση η οποία γίνεται οπουδήποτε και δεν χρειάζεται να έχει κανείς ελεύθερο χρόνο για να την κάνει. Κάντε την άσκηση αυτή όποτε, όπου και όσες φορές μπορείτε - οι μύες της κνήμης σας και επομένως οι φλέβες των ποδιών σας θα το εκτιμήσουν ιδιαιτέρως!

Σωστές κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης

Ιατρικές μελέτες έχουν αποδείξει πέρα από κάθε αμφιβολία ότι η εφαρμογή εξωτερικής πίεσης στα πόδια επιβραδύνει την πρόοδο και βελτιώνει την ήδη υπάρχουσα φλεβική ανεπάρκεια. Επιπρόσθετα βοηθάει στην ταχύτερη ανάρρωση μετά από επεμβάσεις για την αποκατάσταση της φλεβικής ανεπάρκειας, στην ανακούφιση από τα συμπτώματα και στη μείωση του οιδήματος στα πόδια.

Ο καλύτερος τρόπος για την εφαρμογή εξωτερικής πίεσης είναι οι ελαστικές κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης. Ονομάζονται έτσι επειδή η πίεση που ασκούν στα πόδια είναι ισχυρότερη στους αστράγαλους και μειώνεται στην κνήμη και ακόμη περισσότερο στο μηρό.

Οι ελαστικές κάλτσες είναι πολλών ειδών. Μπορούν να διαφέρουν στην πίεση που εφαρμόζουν στους αστράγαλους, στο ύψος, στην ύφανση κλπ. Η επιλογή της σωστής ελαστικής κάλτσας για κάθε περίπτωση πρέπει να γίνεται σε συνεργασία του ασθενούς και του θεράποντα ιατρού, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται το καλύτερο αποτέλεσμα ενώ ταυτόχρονα να μην επηρεάζεται αρνητικά η ποιότητα ζωής του ασθενούς. Ιδιαίτερη σημασία σε αυτό έχει το μέγεθος της κάλτσας. Το σωστό μέγεθος καθορίζεται μετά από τη μέτρηση του ποδιού σε συγκεκριμένα σημεία. Οι κάλτσες θα πρέπει να φοριούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας και ποτέ το βράδυ, εκτός από ειδικές περιπτώσεις μετά από επέμβαση και σύμφωνα με τις οδηγίες του αγγειοχειρουργού.

Για περισσότερες πληροφορίες και υπεύθυνη ενημέρωση επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: www.veins.gr ή επικοινωνήστε με τον κο Αλέξανδρο Ματθαίου, Αγγειοχειρουργός, Τηλ.: 2130035757, 6973821847

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου